TOP 10 Marže celosvětových značek a obchodů

V tomto žebříčku se podíváme na marži obchodů, které každý z nás dobře zná. Některé jsou tak vysoké, že se budete opravdu divit. Potom není divu, že obchody vyhlašují 75 procentní slevy a pořád na tom vydělají. Vždy se podle toho řídit nejde, ale aspoň vidíte, koho a v čem podporujete. 🙂

Žebříček jsme neřadili jen podle výše marže, ale hlavně podle obchodů, od kterých byste to nečekali.

 

10 Louis Vuitton

10. Louis Vuitton

Marže: 113%

Světoznámá francouzská módní oděvní značka, Louis Vuitton, se může pyšnit svou oblibou. Avšak marže je opravdu vysoká, takže by cena jejich produktů bez této marže byla daleko přijatelnější.

 

9 New Yorker

9. New Yorker

Marže: 143%

New Yorker najdeme převážně v Evropských státech. Jedná se o módní značku, která vám nabídne různé druhy oblečení i doplňků. A co říkáte na marži?

 

8 Sportisimo

8. Sportisimo

Marže: 49,4%

Ve Sportisimu najdeme sortiment zaměřený na sport. Je možno zde koupit sportovní oděv, obuv i běžné sportovní doplňky. Marže není nízká, ale ani vysoká.

 

7 Prada

7. Prada

Marže: 80,3%

Prada je italská luxusní značka založena v Miláně roku 1913. V jejich začátcích prodávali pouze luxusní kožené oděvy a doplňky. Později, v roce 1978, zdědila podnik vnučka majitele, která začala navrhovat módní kolekce a její manžel si vzal na starost vedení podniku. Díky vnučce se stala značka celosvětovou.

 

6 Rossmann

6-rossmann

Marže: 38,3%

Známá značka drogerie a parfumerie Rossman nemá marži zas tak vysokou. Rozhodně nižší než značky, od kterých bychom to nečekali. 🙂

 

5 Tesco

5. Tesco

Marže: 34,8%

Obchodní řetězec není až tak slibný, jak jsme si mysleli. Má nejvyšší marži z devíti zjišťovaných supermarketů.

 

4 Jysk

4. Jysk

Marže: 81,9%

Jejich reklama zní: ,,Vždy skvělá nabídka v oblasti bydlení a ložnice.” Ale ruku na srdce, bude nabídka opravdu tak slibná s tak vysokou marží?

 

3 Mountfield

3. Mountfield

Marže: 69,9 %

Největší prodejce zahradní techniky si také neúčtuje zrovna malou marži. 🙂

 

2 Zara

2. Zara

Marže: 147%

Jednoznačně nejvyšší marži si účtuje ne moc známá značka Zara, která vítá nakupující v 78 zemích ve své síti 1.540 obchodů v luxusních lokalitách největších světových měst.

 

1 Deichmann

1. Deichmann

Marže: 114%

Obchod obuvi této značky opravdu překvapil svou marží. Mnozí z nás chodí do Deichmannu pro boty. Cena je překvapivá, když se dozvíme, že většina bot v nákupní ceně stojí například pouhých 100 Kč.

 

Zdroj: Lidové noviny

Total
0
Shares
Související články
Total
0
Share