TOP 10 Nejprodávanější auta na světě

V kategorii auto/moto toho příliš není, proto Vám přinášíme TOP 10 žebříček „nejúspěšnějších automobilů“. Sestavit takovýto žebříček určitě není jednoduché, nicméně magazín 24/7 Wall Street se o to pokusil. A proč to není jednoduché? Musíme brát v potaz, že řada automobilů se prodává pod různými názvy, v různých úpravách atd. Určitě také auto na začátku prodeje nevypadá tak jako na konci. Proto se 24/7 Wall Street uchýlilo k prostému sčítání jmen, my Vám tedy tento žebříček přinášíme níže. 🙂

 

10 Chevrolet Impala (1958- )

prodaných vozů: 14 milionů

Chevrolet Impala je vůz střední třídy, který vyrábí americká automobilka od roku 1958. Automobil se  prodával víceméně ve větším množství jen ve Střední americe. 14 milionů prodaných kusů je velké množství, i když na to bylo potřeba porce 9ti generací tohoto vozu.

 

9 Volkswagen Passat (1973- )

prodaných vozů: 15,5 milionů

Evropské auto, jenž patří do střední třídy. Vůz vyrábí německý koncern Volkswagen, který uvedl na trh již sedmou generaci Volkswagenu Passat. Na platformě Passatu také vzniklo mnoho dalších automobilů např. Škoda Superb.

 

8 Ford Model T (1908-1927)

prodaných vozů: 16,5 milionů

‚Tin Lizzie‘ byl prodáván „pouhých“ 19 let, ale přesto se prodalo více jak 16 milionů vozů. A když si uvědomíme, že v době, kdy se tento automobil prodával, mnoho lidí využívalo jako prostředek třeba koně a dost jich na zvířecí dopravní prostředek ani nemělo.  Je to neuvěřitelné.

 

7 Honda Accord (1976- )

prodaných vozů: 17,5 milionů

Honda Accord více méně podobně jako Passat či Impala uspěla v tomto žebříčku díky dlouhodobému používání svého jména. Dokonce tento vůz nebyl ve schodných generacích stejný po celém světě. Nicméně Accord slaví větší úspěch v prodejnosti než Passat či Impala, neboť se prodává ve velkém po celém světě.

 

6 Honda Civic (1972- )

prodaných vozů: 18,5 milionů

Jedná se o vůz střední třídy vyráběný japonskou automobilkou. Civic obsadil šestou příčku tohoto žebříčku díky stejným praktikám jako Accord. Mnoho aut, ale pouze jedno jméno.

 

5 Ford Escort (1968-2000)

prodaných vozů: 20 milionů

Ford Escort, vůz nižší střední třídy, se prodával hlavně v Evropě. Jak jinak, za slovem Escort se skrývá hlavně název než konkrétní vůz. O automobilu se dá také říct, že většinu úspěchů v prodeji si připsali starší generace.

 

4 Volkswagen Brouk (1938- )

prodaných vozů: 23,5 milionů

Volkswagen Typ 1 neboli Brouk se jako jediný z tohoto žebříčku dá přirovnat svým úspěchem k Fordu T. I když v počtu prodaných kusů jsou započítány i nové generace, drtivou většinu prodeje si připsali první generace tohoto stylového automobilu.

 

3 Volkswagen Golf (1974- )

prodaných vozů: 27,5 milionů

Golf patří ke stěžejním vozům německé automobilky. Když si porovnáme starší generace s novějšími, je vidět, že koncepce je pořád stejná. Nicméně čislo 27,5 milionů prodaných vozů trochu bledne, jakmile se zamyslíme, že k tomu bylo potřeba mnoho generací a několik kontinentů.

 

2 Ford F-Series (1948- )

prodaných vozů: 35 milionů

Zase ta samá písnička :-D, jedno jméno a mnoho aut. Ale Ford F si přesto drží po všechny ty roky stejnou koncepci, i když se někomu může zdát jemně řečeno ne příliš moderní. A navíc jeho úspěch násobí ten fakt, že většina prodeje se uskutečnila v USA.

 

1 Toyota Corolla (1966- )

prodaných vozů: 37,5 milionů

A vítězem se stává vůz nižší střední třídy Toyota Corolla. Samozřejmě se dají vést dohady o tom, jestli je to oprávněné, ale nicméně podle pravidel tohoto žebříčku je tomu tak. Ještě je dobré zmínit, že Corolla je úspěšná po celém světě, avšak v Evropě je až na vedlejší koleji za vozem Toyota Auris.

 

Určitě by tento žebříček šel sestavit i s lepší vypovídající hodnoutou, ale i tak doufáme, že pro Vás měl určitý přínos. Jestli jste s naší prací alespoň trochu spokojeni, neváhejte nás propagovat přes nějakou sociální síť. Děkujeme. 🙂

 

Zdroje: hubpages.com, wikipedia.cz, autoforum.cz

Total
0
Shares
Související články
Pražské metro
Read More

TOP 10 ZAJÍMAVOSTÍ O PRAŽSKÉM METRU

Pražské metro, zásadní složka městské hromadné dopravy, od svého zahájení v roce 1974 neustále prochází vývojem a inovacemi. Tento článek se zaměřuje na technické aspekty metra, od modernizace vozového parku, přes architektonický vývoj stanic, až po bezpečnostní a ekologické inovace. Zvláštní pozornost je věnována i dopadu povodní v roce 2002, které vedly k zásadním bezpečnostním opatřením. Rozšíření sítě a plány na budoucí rozvoj ukazují, jak metro nejen usnadňuje každodenní život, ale také podporuje udržitelný rozvoj Prahy.
Total
0
Share