V tomto žebříčku se podíváme na marži obchodů, které každý z nás dobře zná. Některé jsou tak vysoké, že se budete opravdu divit. Potom není divu, že obchody vyhlašují 75 procentní slevy a pořád na tom vydělají. Vždy se podle toho řídit nejde, ale aspoň vidíte, koho a v čem podporujete. 🙂
Žebříček jsme neřadili jen podle výše marže, ale hlavně podle obchodů, od kterých byste to nečekali.
10 Louis Vuitton
Marže: 113%
Světoznámá francouzská módní oděvní značka, Louis Vuitton, se může pyšnit svou oblibou. Avšak marže je opravdu vysoká, takže by cena jejich produktů bez této marže byla daleko přijatelnější.
9 New Yorker
Marže: 143%
New Yorker najdeme převážně v Evropských státech. Jedná se o módní značku, která vám nabídne různé druhy oblečení i doplňků. A co říkáte na marži?
8 Sportisimo
Marže: 49,4%
Ve Sportisimu najdeme sortiment zaměřený na sport. Je možno zde koupit sportovní oděv, obuv i běžné sportovní doplňky. Marže není nízká, ale ani vysoká.
7 Prada
Marže: 80,3%
Prada je italská luxusní značka založena v Miláně roku 1913. V jejich začátcích prodávali pouze luxusní kožené oděvy a doplňky. Později, v roce 1978, zdědila podnik vnučka majitele, která začala navrhovat módní kolekce a její manžel si vzal na starost vedení podniku. Díky vnučce se stala značka celosvětovou.
6 Rossmann
Marže: 38,3%
Známá značka drogerie a parfumerie Rossman nemá marži zas tak vysokou. Rozhodně nižší než značky, od kterých bychom to nečekali. 🙂
5 Tesco
Marže: 34,8%
Obchodní řetězec není až tak slibný, jak jsme si mysleli. Má nejvyšší marži z devíti zjišťovaných supermarketů.
4 Jysk
Marže: 81,9%
Jejich reklama zní: ,,Vždy skvělá nabídka v oblasti bydlení a ložnice.“ Ale ruku na srdce, bude nabídka opravdu tak slibná s tak vysokou marží?
3 Mountfield
Marže: 69,9 %
Největší prodejce zahradní techniky si také neúčtuje zrovna malou marži. 🙂
2 Zara
Marže: 147%
Jednoznačně nejvyšší marži si účtuje ne moc známá značka Zara, která vítá nakupující v 78 zemích ve své síti 1.540 obchodů v luxusních lokalitách největších světových měst.
1 Deichmann
Marže: 114%
Obchod obuvi této značky opravdu překvapil svou marží. Mnozí z nás chodí do Deichmannu pro boty. Cena je překvapivá, když se dozvíme, že většina bot v nákupní ceně stojí například pouhých 100 Kč.
Zdroj: Lidové noviny