10 tipů, jak si zpříjemnit home office

Kvůli covidové pandemii se home office stal součástí mnoha z nás. Najednou jsme zjistili, kolik povolání lze provozovat z obýváku v teplákách. A ačkoliv je vidina práce z domova velmi příjemná, po čase se však může stát velkým problémem. Zpříjemněte si home office následujícími kroky, díky kterým objevíte kouzlo možnosti práce z domova.
home office
Udělejte z vašeho domu oázu, ve které bude radost každý den pracovat. (foto: depositphotos)

1. Mějte svůj koutek na práci

Abyste se během home office dokázali pořádně soustředit, zapomeňte na zvyk, kdy si vezmete váš notebook a usadíte se na pohovce v obýváku, která se po chvilce stane místem obleženým dokumenty a papíry, které ke své práci potřebujete. Vaším úkolem je najít si u vás doma takové místo, kde se vám bude dobře pracovat bez věčného přesouvání. Jestliže máte doma volnou místnost, není nic jednoduššího než si zde zařídit kancelář. Pokud takové možnosti nemáte, postačí vám malý koutek například v rohu obýváku nebo dokonce v ložnici.

2. Při výběru pracovního stolu si dejte záležet

Není stůl jako stůl. Jen vy sami víte, kolik místa budete asi potřebovat, proto na to nezapomínejte při výběru pracovního stolu. Někdo má rád robustní stoly s mnoha zásuvkami, jiný dává zase přednost jednoduchým a vzdušným designovým kouskům. Ať tak, či tak, stůl bude pro vás pracovním útočištěm, takže vybírejte pečlivě. Existují také stoly s nastavitelnou výškou, takže dlouhé sezení můžete například vyměnit občas za stání. Alespoň si během pracovního nasazení trochu prokrvíte končetiny. Existují i skladné chodící podložky.

Home office si také zpříjemníte, když se o stůl budete starat, a pamatujte, stůl by měl jít hlavně vidět. Takže ho vybavte různými pořadači na dokumenty, pokud je jeho plocha dostačující. V opačném případě se poohlédněte po pořadačích, které připevníte na stěnu. Na stůl si položte svůj notebook, košík s propiskami a zvýrazňovači a čistý notes. Jakmile s prací skončíte, vždy po sobě ukliďte, jako byste odcházeli ze svého pracovního místa v kanceláři.

práce
Zařiďte si doma koutek, který bude určený jen na práci. (foto: depositphotos)

3. Pohodlná židle je základem úspěchu

Stůl bychom měli, na řadě je židle. Ta by měla být taková, aby vás ze sezení na ní nebolela záda a byla pro vás velmi pohodlná. Poohlédnout se můžete například po ergonomické židli, která je tvarovaná přesně tak, aby zajišťovala příjemné a zdravé sezení.

4. Vstávejte stejně jako do kanceláře

Možnost práce z domova je skvělá především v tom, že si člověk může k práci usednout tehdy, když má chuť. Jenže taková práce se brzy stane velmi neefektivní, vy nebudete stíhat a začnete být značně nervózní, což vyvolá zmatek nejen u vás, ale také na vašem domácím pracovišti. Dejte tomu nějaký řád. Při home office je dobré vstávat přesně v takovou dobu, v jakou byste šli do práce. Dokonce se tak i můžete obléct. Brzy zjistíte, že vám práce jde od ruky mnohem lépe, když za stůl usednete v oblečení, ve kterém chodíte do práce než v pyžamu.

Total
0
Shares
Související články
Total
0
Share