Prokrastinace? Víme, jak s ní zatočit v 10 krocích

Toto téma je populární předně u studentů. Psaní úkolů, učení se. Cokoliv jiného by dělali raději. I uklízeli. Všichni jsme to zažili. Některé věci tlačíme dlouho před sebou, a poté je doháníme na poslední chvíli, což způsobuje akorát stres.
prokrastinace
Známe to všichni. Odkládáme, odkládáme, až nestíháme. (foto: 123RF)

Jak ale všichni víme, prokrastinace není jen výsadou lidí školou povinných. Je normální, že do toho nejnutnějšího se nám prostě nechce. Zde proto přinášíme 10 rad, jak se do té poslední stresové a napjaté fáze nedopracovat.

1. Začněte si čas a úkoly organizovat

Šance, že začnete prokrastinovat je vyšší, pokud nemáte sestavený plán nebo nápad, byť jen v hlavě, jak věc dokončíte. Dobré je zainvestovat do plánovače, avšak samozřejmě postačí i obyčejný papír a tužka. V dnešní době na to existuje i spousta mobilních aplikací. Sepisujte si úkoly a data jejich potřebného dokončení.

2. Zkrátka začněte

Jednou z věcí je přinutit se začít. Zapřít se a začít. Nemyslet na nic jiného, jen na začátek. Ten je nejtěžší. Věřte, že poté můžete zapomenout, že vlastně něco děláte. Nejdůležitější je moment začátku.

3. Sestavte si priority

Udělejte si seznam, například na týden. Sepište a očíslujte si své úkoly dle nutnosti a urgence jejich splnění. Číslem jedna si poznamenejte úkol, který je nejvíce kritický a nejvíc vás zatěžuje. Jakmile si ho odškrtnete za splněný, zbytek úkolů se vám bude zdát snadnější. A čím více si jich odškrtnete, tím více budete vědět, že ostatní už budou brnkačka.

4. Přeberte zodpovědnost

Nikdy nezapomínejte na to, že za nesplněné nebo ledabyle dokončené úkoly, anebo za své známky nesete plnou zodpovědnost. Ono je velice jednoduché se neučit, povinnosti neustále odkládat nebo si brát až nesmyslně dlouhé pauzy. Prokrastinace je prevít. Vyhněte se tomuto stádiu.

Pokud máte problém s převzetím zodpovědnosti, svěřte se kamarádům nebo rodinným příslušníkům. Řekněte jim o svých plánech dosáhnutí a požádejte je o pravidelnou kontrolu vašeho plnění.

Total
0
Shares
Související články
přejídání
Read More

10 tipů, jak stopnout emoční přejídání

Je známé, že stresové životní situace mají tendenci vyvolávat neodolatelnou touhu po jídle, co nás uklidňuje. Sedět na gauči u televize a ládovat do sebe čokoládovou zmrzlinu nebo hamburger se může jevit jako nejsnazší řešení na naše emoční strasti, nicméně v průběhu tohoto rituálu a s několika sousty navíc nám to jako dobrý nápad přestane připadat.
Total
0
Share