TOP 10 Loga, která znamenají mnohem více, než předpokládáte (1. část)

Každý den se setkáváme se spoustou log. Jsou všude kolem nás a povětšinou nás ani nenapadne přemýšlet nad jejich významem. Pro každou firmu jsou však velmi důležitá a za každým logem v tomto žebříčku se skrývají roky práce, velké množství peněz, ale hlavně jejich pravý význam.

 

10 FedEx

Fedex logo

Název loga se skládá ze dvou částí: „Fed“ a „Ex“ ve filaově-oranžové nebo fialově-šedé kombinaci. Na tom samozřejmě není až tak nic originálního, ale když se pořádně zaměříme na písmenko „E“ a „x“, zjistíme, že jsou umístěny takovým způsobem, že v meziprostoru můžeme vidět šipku. Toto logo má vyjadřovat rychlost a preciznost společnosti.

 

9 McDonald’s

McDonalds logo

Neznám snad nikoho, kdo by toto logo neznal. Mnozí považují velké žluté „M“ jako první písmeno z názvu slavné společnosti. Ve skutečnosti oblé písmeno znázorňuje prsa. V roce 1960 přebudoval McDonald´s svůj vzhled a diskutoval i o novém logu. Designer však doporučoval, aby logo bylo uchováno, že si zákazníci představují pár výživných prsou a podněcují tak zákazníky k jídlu. Jsme totiž savci že? Lidé pracující v některých marketingových centrech jsou prostě neuvěřitelné hlavy.

 

8 Adidas

Adidas logo

Tato značka patří sportovnímu oblečení, doplňkům, ale hlavně obuvi. Název vznikl kombinací tvůrcova jména – Adolf Dassler – zkráceně Adi Dassler. V začátcích vstoupila tato firma do marketingového dění pomocí tří pruhů, od počátku došlo k různým změnám, ale tři pruhy vždy zůstaly. Současné logo má tři šikmé pruhy ve tvaru trojúhelníku, což má symbolizovat horu, jako metaforu pro výzvu všem sportovcům, že musí své cíle splňovat a překonávat.

Zajímavostí je, že bratři Rudolf a Adolf Dasslerovi nejprve založili firmu na sportovní obuv. V roce 1948 se však rozešli a každý šel svou cestu. Adolf založil Adidas a Rudolf firmu Puma.

 

7 Sony Vaio

Sony Vaio logo

Společnost Sony před nedávnem oznámila zrušení svých počítačových a televizních divizí, čímž se například z televizí Bravia nebo počítačů Vaio stane minulost. Konkrétně jméno Vaio má v sobě vcelku pěkně skrytou symboliku. Zde písmena V a A reprezentují analogový signál, zatímco I a O binární kód 1 a 0, což vyjadřuje základní princip fungování počítače.

 

6 Google

Google logo

Toto logo se může jevit jako skromné, s jednoduchými barvami a písmem, ale i jednoduché barvy mohou mít hlubší význam pro image firmy. Při tvorbě chtěli návrháři najít takové, které zobrazí hravost bez použití jakýkoliv velkých a výrazných objektů či symbolů. Původně měla být zkosena některá z písmen, ale nakonec vyhrály barvy. Má vyjadřovat, že firma Google není ta, která hraje podle pravidel. Teď už jen věřit, že vzhledem ke gigantickému množství dat o svých uživatelích alespoň nějaká základní pravidla dodržují.

 

5 NBC (National Broadcasting Company)

NBC logo

Není žádným tajemstvím, že toto logo skrývá páva, ale není už tak každému jasné, proč autoři vybrali zrovna jeho. Šlo převážně o marketingový trik za účelem, aby si lidé koupili barevné televizory. V té době se teprve začínaly rozšiřovat a mělo být poukázáno na to, že se investice vyplatí, z důvodu mnohem lepšího zážitku. Proto tedy potřebovali i co nejvíce barevné logo. Duhu zavrhly rovnou s odůvodněním, že je až moc známá. Motýli byli nevhodní, také především proto, že jsou příliš krotcí. Nakonec byl vybrán páv, aby díky němu poukázali, že jsou pyšní na své nové barevné programování.

 

4 Pepsi

Pepsi logo

Jedná se o jednoduchý kruh, kdy horní polovina je červená, spodní modrá a uvnitř bílá. Tyto barvy záměrně představují americkou vlajku. Vysvětlení, proč byl zvolen zrovna tento tvar, je tu však mnoho. Jde například o zemské magnetické pole, feng shui, Pythagorase, geodimaniku, teorii relativity a spoustu dalších.

 

3 Tostitos

Tostitos logo

Výrobce tortil a omáček do svého loga nenápadně umístil dvě osoby, které se spolu baví nad miskou s dipem. Ony postavy tvoří dvě téčka a misku představuje červená tečka nad i.

 

2 Mitsubishi

Mitsubishi-logo

Mitsubishi bylo založeno roku 1800 jako sloučení dvou firem. Logo má reprezentovat tři dubové listy klanu Tosa.  Rodinu Iwasaki pak symbolizují tři diamanty naskládané na sebe. Diamanty mají vyjadřovat spolehlivost, integritu a úspěch.

 

1 Roxy

Roxy logo

Když začala značka Quiksilver rozjíždět Roxy, chtěla prorazit s touto značkou převážně na trh žen. A aby bylo jasné, že obě řady patří k sobě, vzniklo „srdíčkové“ logo Roxy naprosto jednoduše a to spojením dvou znaků Quiksilver.

 

 Zdroj: Listverse.com

Total
0
Shares
Související články
Total
0
Share