TOP 10 nejlepších ořechů

Ořechy jsou oblíbenou pochoutkou a nepostradatelnou součástí některých receptů. Jsou zdrojem energie a chrání naše zdraví. Připravili jsme pro vás seznam 10 nejlepších ořechů, které byste měli zařadit do svého jídelníčku. Seznamte se s nimi a vyberte si takové, které vás potěší nejen svou chutí, ale i účinky v oblasti zdraví.
ořechy
Ořechy.

Kešu ořechy

Kešu obsahují nejvíce sacharidů ze všech ořechů a také pořádnou dávku železa. Vybavte se jimi na dlouhé túry, a zajistíte si tak dostatek energie. Doporučujeme je i jako svačinku do práce nebo jako přísadu do raw kuchyně či do červeného pesta. Jaké jsou jejich účinky?

Zlepšují spánek a posilují kosti. Vysoce zastoupenou živinou v kešu je protein neboli bílkovina. Ten zase podporuje růst svalové hmoty, kterou také chrání před poškozením. Kešu ořechy jsou dobré pro diabetiky, kterým pomohou dostat do normy hladinu triglyceridů. Navíc snižují hladinu špatného cholesterolu, a chrání tak srdce i cévy.

Mandle

Většina z nás má mandle spojené s Vánoci a zdobením cukroví, avšak pokud byste je konzumovali jen jednou ročně, pěkně byste se ošidili. Obsahují totiž spoustu látek, které pečují o naše zdraví. Postarají se o lepší trávení a kvalitní zuby, kosti, nehty a pleť. Vyživují mozek a chrání organismus před poškozením, především střeva. Snižují špatný cholesterol, stimulují metabolismus a posilují imunitu. Proto na ně sportovci a nutriční poradci nedají dopustit.  

Pistácie

Pistácie patří mezi superpotraviny. Nenechte se odradit pevnou slupkou, uvnitř se totiž skrývá hotový poklad. Kromě toho, že jsou nabité zdravými tuky, vitamíny a minerály, jsou bohaté na melatonin, a tak přispívají k lepšímu spánku. Snižují cholesterol a chrání srdce. Uvolňují křeče a přispívají ke krvetvorbě. Právě proto dokážou ulevit při potížích během menstruace. U mužů zase podporují plodnost a posilují spermie.

Vlašské ořechy

Vlašský ořech patří mezi nejpopulárnější v České republice. Rovněž se řadí mezi superpotraviny. Je snadno dostupný a skvěle chutná. Kromě zdravých tuků obsahuje proteiny, vitamíny a minerály. Asi nejznámější jsou u vlašského ořechu jeho blahodárné účinky na mozek.

Chrání ale také srdce a cévy. Snižuje špatný cholesterol a zvyšuje ten dobrý. Stimuluje metabolismus. Postará se nejen o zdraví, ale i krásu. Posiluje totiž pokožku, vlasy a nehty. Dále podporuje potenci a plodnost. Navíc funguje jako prevence proti rakovině a prospívá očím.  

Lískové ořechy

Stejně jako ostatní ořechy, i lískové obsahují vysoký podíl zdravých tuků a proteinů. Chrání srdce, cévy a snižují riziko zánětů. Pomáhá při cukrovce druhého typu. A díky vitamínu E funguje jako prevence proti zákalu a neurodegenerativním chorobám. Jsou skvělým zdrojem rychlé energie, a tak po nich sáhněte při fyzické či psychické zátěži. Hořčík podporuje správnou funkci pohybového aparátu a železo, vápník a zinek zase stimulují růst a vývoj.

Makadamové ořechy

Makadam je pravá lahůdka. Není divu, že je nejdražším ořechem na světě. To ale není jediné prvenství. Má také největší podíl tuku na 100 g – rovných 76 g. Nelekejte se, obsahuje výhradně zdraví prospěšné tuky, které zlepšují poměr mezi špatným a dobrým cholesterolem. Navíc chrání srdce a cévy.

Výhodou je, že ač má vysoký podíl tuků, podíl sacharidů je minimální. Na 100 g je to pouze 4,5 g, a proto je skvělý pro sportovce a do redukčních diet. Mimo to v něm najdete spoustu proteinů, esenciálních aminokyselin, vitamínů a antioxidantů, které uzdravují orgány a posilují imunitu.

Pekanové ořechy

U pekanových ořechů je skvělé, že neobsahují vůbec žádný cholesterol. Potěší velkým podílem zdravých mononenasycených tuků (jsou na druhém místě po makadamu). Dále v nich najdete proteiny, vlákninu, minerály a samozřejmě plejádu vitamínů a antioxidantů.

Snižují riziko mrtvice. Pečují o mozek a celý kardiovaskulární systém. Jelikož stimulují metabolické funkce, pomohou vám s hubnutím. Jsou dobrou prevencí proti rakovině a zánětlivým onemocněním. Navíc posilují imunitu a vyživují vlasy a pokožku. Při pravidelném užívání zpomalí její stárnutí.  

Para ořechy

Tato superpotravina má vysoký obsah zdravých tuků a selenu. Pomáhají snižovat krevní tlak a jsou dobrou prevencí proti kardiovaskulárním chorobám. Najdete v nich spoustu antioxidantů, díky kterým zvyšují odolnost těla a imunitu. Doporučujeme je i při problémech se štítnou žlázou. Jako prevence proti infarktu vám postačí dva para ořechy denně.

Piniové ořechy

Piniové ořechy budete pravděpodobně znát jako přísadu do bazalkového pesta. Jsou ale skvělé i celé, například do salátů nebo do těstovin. Obohaťte s nimi svůj jídelníček, účinně totiž snižují hladinu špatného cholesterolu a jsou nabité vitamíny a minerály. Přispívají ke zdravému srdci a cévám. Navíc mají blahodárné účinky na nervovou soustavu, a proto pomohou při stresu, depresích nebo během PMS a menstruace.

Cedrové ořechy

Cedrové ořechy nejsou v našich končinách příliš známé. To je ale velká škoda. Podobně jako ty piniové se získávají z borovice, avšak tentokrát ze vzácného cedru sibiřského. Chutnají velmi podobně a mají také téměř stejné účinky. Posilují odolnost organismu, stimulují krvetvorbu a tiší nervy. Pokud rádi zkoušíte nové věci, určitě si je objednejte. Vyrobte si z nich pesto nebo je přidávejte do salátů a k rybám.

Líbil se vám náš článek? Sdílejte ho s přáteli a udělejte i z nich dalšího milovníka ořechů!

Total
0
Shares
Loading Facebook Comments ...
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Previous Article

TOP 10: Nejlepší kryptoměny 2021 podle hodnoty

Next Article
cbd

10 benefitů CBD oleje

Related Posts