10 pozitivních účinků běhání

Běh patří k nejlepším sportovním aktivitám vůbec. Je zdarma, vybavení není nijak nákladné, navíc ho lze provozovat kdykoliv se nám zachce. A to jsou ostatně jedny z důvodů, proč mu dát šanci. Prospívá však i naší zdravotní stránce. Jak? Pojďme si zmínit 10 pozitivních účinků běhání, díky kterým se nám tato sportovní aktivita doslova dostane pod kůži.
běh
Běhání lze provozovat kdekoliv. (foto: 123RF)

1. podporuje činnost srdce

Běh jako takový byl v mnoha ohledech v souvislosti s lidským tělem zkoumán. Odhalilo se například, že se jedná o vynikající prostředek, jak si udržet kardiovaskulární systém ve skvělé kondici. Není tajemstvím, že právě kardiovaskulární onemocnění jako je infarkt, patří k nejčastějším důvodům úmrtí u nás. Když do svého týdenního harmonogramu zakomponujete běh, posílíte levé komory vašeho srdce, navíc snížíte riziko cévní mozkové příhody.

2. PEVNÉ KOSTI I SVALY

Mezi další pozitivní účinky běhání patří i to, že zpevňuje kosti a svaly. Díky uběhnutým kilometrům se lépe nejen buduje, ale i udržuje svalová hmota, kosti se utužují. Je však důležité přidat do svého jídelníčku bílkoviny, bez nich byste tohoto efektu dosáhli daleko pomaleji.

3. KLIDNĚJŠÍ A KVALITNĚJŠÍ SPÁNEK

Už jste někdy slyšeli o tom, že spánkem trávíme až třetinu svého života? Podle lékařů je tomu opravdu tak, ale je to ostatně jenom dobře. Během spánku totiž tělo regeneruje, třídí se veškeré podněty, které mozek během dne nasbíral a organismus se připravuje na nadcházející hodiny po probuzení. Pakliže je váš spánek nekvalitní, je zapotřebí s tím něco dělat. Vlivem nedostatku spánku se nejen zhoršuje nálada a produktivita, ale také zdraví. 

S během se však zmiňovaných scénářů nemusíte bát. Vědci prokázali, že tato sportovní aktivita spánek podporuje natolik, že anuluje výskyt poruch spánku, k nimž i ona nespavost patří.

4. ZVÝŠENÍ HLADINY VITAMINU D

Ať už běháte za sluníčka nebo za stavu, kdy je slunce schované za mraky, ve všech případech platí, že zvyšujete množství vitaminu D ukrývajícího se v těle. Bylo prokázáno, že každý druhý člověk trpí nedostatkem tohoto vitaminu čili pokud je běh možností, jak zvýšit jeho obsah, proč nad sportovní aktivitou ještě přemýšlet?

Total
0
Shares
Související články
vydrzet
Read More

10 tipů, jak konečně vydržet u cvičení a docílit postavy snů

Už je to nějaká doba, co jste naposledy obuli kecky a šli běhat. Možná už je to několik týdnů, co jste byli v posilovně a na cvičební podložku se vám ve skříni jen práší? Přiznejme si upřímně - prostě to opět nedopadlo. Možná za to mohla nemoc, rodinná krize, příliš mnoho povinností. Na tom ale nezáleží, důležité je opět začít a tentokrát u toho vydržet.
Total
0
Share