10 tipů, které přispívají k rozvoji naší mentální síly

Někteří lidé se ze svých neúspěchů dokážou rychle oklepat a odrazit, zatímco jiní s tím daleko více bojují. Pokud jste se zařadili do druhé kategorie, není třeba si zoufat. Existuje několik strategií, jak na vaší duševní odolnosti pracovat a nadále ji zdokonalovat.
mentální síla
Způsob, jakým myslíme a jednáme má vliv na naše mentální zdraví. (foto: depositphotos)

Naše odolnost je v průběhu života několikrát testována v případech, kdy se okolnosti nečekaně stočí k horšímu. Takové výzvy ale představují příležitost k povznesení se a k posilnění naší mentální síly.

Jak jste na tom vy, když vás život srazí na kolena? Vzchopíte se rychle a přizpůsobíte okolnostem? Nebo jste zcela ochromeni a se situací se vypořádáváte jen s malou sebedůvěrou? Níže vám představujeme techniky, jak budovat a zlepšovat svoji duševní odolnost.

1. Soustřeďte se pouze na věci, nad kterými máte kontrolu

V životě máte vždy možnost volby. Stejně tak si můžete zvolit, jak se k dané situaci postavíte a jak ji budete vnímat. Jinými slovy, přestože s danou situací nejste spokojení, můžete si zvolit, že ji budete akceptovat. Až se tohle naučíte, máte vyhráno.

2. Nemarněte čas lítostí nad sebou a nestěžujte si

Pokud ventilujete své problémy ostatním, vyvolává to ve vás pocity lítosti. Mentálně silní lidé se nesnaží získat sympatie druhých tím, že si neustále stěžují na svůj život a na jeho těžké podmínky. Místo toho se zvednou a konají, aby se jejich podmínky zlepšily. Anebo svou situaci akceptují, jelikož ví, že ji nemohou změnit.

3. Naučte se být vděční

Není možné se zároveň litovat a být vděční. Zamyslete se pro jednou nad věcmi a situacemi, za které jste rádi. Ne pro každého to je v životě samozřejmost. Jste zdraví, máte kde bydlet, máte s kým sdílet život, máte práci, děti, byli jste na výletě? Anebo daleko prostší záležitosti; byli jste na procházce, nadýchali se čerstvého vzduchu, dali si zmrzlinu. Není toto vše přece skvělé? Myslete na to každý den. Není od věci si každý den, alespoň v hlavě, zrekapitulovat pár věcí, za které můžete poděkovat. Buďte vděční, že jste.

4. Buďte občas jen sami se sebou

Mnoho lidí se času o samotě obává a necítí se tak příjemně. Ale pouze v momentu, kdy se naučíme žít rádi sami se sebou, se stáváme mentálně silnými. Vytvořte si čas pro sebe, pro své myšlenky a nápady. Sestavte si plány a cíle do budoucna. A následujte je.

Total
0
Shares
Související články
přejídání
Read More

10 tipů, jak stopnout emoční přejídání

Je známé, že stresové životní situace mají tendenci vyvolávat neodolatelnou touhu po jídle, co nás uklidňuje. Sedět na gauči u televize a ládovat do sebe čokoládovou zmrzlinu nebo hamburger se může jevit jako nejsnazší řešení na naše emoční strasti, nicméně v průběhu tohoto rituálu a s několika sousty navíc nám to jako dobrý nápad přestane připadat.
Total
0
Share