10 tipů pro zdravé stárnutí. S námi to zvládnete

Už naši předkové se zabývali dlouhověkostí a věčným životem. Každý tu chceme být co nejdéle. Ale to nám nestačí. Každý chceme zůstat věčně mladý a krásný. Proto ročně investujeme nemalé peníze do všeho, co nám tyto zaručené výsledky slibuje a něco jako stárnutí je pro nás sprosté slovo.
stárnutí
Stárnutí je už od nepaměti lidským strašákem. A neustále s ním svádíme boj. (foto: depositphotos)

Věřte nebo ne, i stárnout se dá zdravě a se špetkou důstojnosti. Poradíme vám jak. Tohle je 10 tipů pro zdravé stárnutí.

1. Vybírejte si co jíte a pijete

Ano, zní to logicky; zdravě jíst a pít. Mít vyváženou stravu je klíčový aspekt celkového zdraví, přísunu energie a ochraně před nemocemi. Ideální složení stravy by mělo obsahovat nízký obsah nasycených tuků, velké množství zeleniny a ovoce, přiměřené množství mléčných výrobků. Dále především libové maso a ryby a celozrnné produkty bohaté na vlákninu.

Vyváženou stravu je potřebné doplnit dostatečným množstvím vody, abyste se vyhnuli dehydrataci, která může způsobit únavu a zmatené stavy. Čaj, káva a ovocné šťávy vám též k hydrataci pomohou, nicméně by čistá voda měla i nadále tvořit většinu vašeho denního příjmu tekutin. Slazeným syceným nápojům z obchodu se vyhněte obloukem.

S alkoholem je taktéž na místě šetřit, a především dávat játrům čas na zotavení se z jeho toxických vlivů.

2. Hýbejte se

Každodenní pohyb vám pomůže zůstat zdraví a silní. Snížíte tak riziko obezity, srdečních chorob, rakoviny, cukrovky i mrtvice. Pokud by vás ani toto nepřesvědčilo, fyzická aktivita vám dodá více energie, pomůže zlepšit kvalitu spánku a zvýšit vaše sebevědomí.

Doporučené množství se pohybuje kolem dvou až tří aktivit týdně, nejlépe aerobní aktivita spojená s posilováním. Pokud se vám to jeví jako náročné, začněte například pravidelnými procházkami, které můžete po čase obohatit dalšími činnostmi.

3. Dostatečné množství spánku

S přibývajícím věkem začnou mít lidé problém s usínáním a se spaním celkově. Se spánkovým deficitem ale budete unavení, neproduktivní a bez nálady. Zkuste si vytvořit spánkovou rutinu a chodit do postele každý večer ve stejnou dobu a vyhýbat se modrému světlu.

Můžete před spaním vyzkoušet teplý heřmánkový, meduňkový čaj nebo hrnek teplého mléka.

4. Podstupujte pravidelné lékařské prohlídky

Bohužel se často stává, že lidé svůj zdravotní stav podcení, k doktorům nechodí anebo k nim dorazí, až když je na řešení problému pozdě. Pravidelné prohlídky u praktického lékaře jsou minimem, co svému tělu můžete dopřát. Společně s ním byste měli taktéž navštěvovat svého zubního lékaře, očního, dermatologa, ženského lékaře, specialistu pro kontrolu sluchu a další odborníky svého řemesla.

Total
0
Shares
Související články
Read More

TOP 10 Hlášky rodičů

Naši rodiče jsou osobami, které nás vedou k tomu, abychom se stali nejlepšími, nejsilnějšími, nejchytřejšími, nejhodnějšími a ještě…
Total
0
Share