10 tipů, co dělat, aby vás nehonila mlsná

Každý to zná – je večer, sedíte na gauči, koukáte na film nebo pracujete a přijde to – chutě. Něco byste si dali a přesně nevíte, co utiší vaše chuťové pohárky. Buď začnete jíst, co najdete v okolí, anebo se kousnete a mlsnou zkrátka překonáte.
mlsná
Když vás honí chutě na sladké, obvykle máte něčeho nedostatek. (foto: depositphotos)

8. Neposlouchejte hormony

Znají to především ženy – výkyvy hormonů. Jsou způsobené nejen menstruačním cyklem, ale také stresem například. Jakmile se tělo necítí v rovnováze, nastává frustrace metabolismu a s ním i chuť na sladké. Nepanikařte, nestresujte se, avšak přílišně se neomezujte. Vždyť to je na nervy!

9. Mějte řád a plán

Jak již bylo zmíněno, mlsná nastává, když tělu něco chybí z nevyváženého jídelníčku. Přemýšlejte tedy, co jíte, ať jste si jisti, co vaše tělo dostává. Naplánujete si dopředu váš jídelní plán. Jezte pravidelně, menší porce 3–5x denně.

10. Dopřejte si kvalitu

Nikdo neříká, že si sušenku nebo čokoládu nemůžete dát. Když už si chcete ale zahřešit, sáhněte alespoň po kvalitě. Sice si připlatíte, ale výsledek je nenahraditelný. Například místo obyčejné levné bílé čokolády si dejte hořkou s alespoň 70% obsahem kakaa. Nebo zvolte zdravé mlsání – med s jogurtem, banán v čokoládovém krému a další.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Naplánujte si jídelníček v 10 krocích a ušetřete čas i peníze

10 tipů na posílení imunity. Zdraví podpoří pohyb i spánek

Total
0
Shares
Související články
bílkoviny
Read More

10 potravin bohatých na bílkoviny, do kterých byste to neřekli

Bílkoviny jsou cenné látky, bez kterých by tělo zdaleka nefungovalo tak, jak má. Mají úžasnou sytící schopnost, zároveň jsou hlavním stavebním kamenem svalů. Možností, jak doplnit tělu proteiny, je hned celá řada a my se podíváme na desítku překvapivých zdrojů bílkovinových jídel, které by neměly chybět ve vašem jídelníčku.
Total
0
Share